Gothic 3: Zmierzch Bogów

Z Gothicpedia
Skocz do: nawigacja, szukaj
Gothic 3: Zmierzch Bogów
Okładka G3 ZB (wersja PL) by Wojnx.jpg
Informacje
Gatunek
Action RPG
Producent
Trine Games, Community Patch Team
Wydawca
JoWooD Productions
Dystrybutor w Polsce
CD Projekt
Data wydania
Światowa: 21 listopada 2008
Polska: 5 grudnia 2008
Wymagania

Minimalne:

  • Procesor Intel Pentium 4 2.0 GHz (zalecane 3.0 GHz Intel Pentium 4)
    * 1024 MB RAM (zalecane 1536 MB RAM)
    * Karta graficzna GeForce 6800 MB lub ATI X1600 (minimalnie 128 MB, zalecane 256 MB)
Nośnik
DVD

Gothic 3: Zmierzch Bogów (niem. Gothic 3: Götterdämmerung, ang. Gothic 3: Forsaken Gods) – samodzielny dodatek dziejący się w świecie znanym z Gothic 3, wyprodukowana przez indyjską firmę Trine Games oraz niemiecką grupę modderską Community Patch Team, oraz wydany przez JoWooD Productions. Polonizacją oraz wydaniem dodatku w Polsce zajął się, tak jak w przypadku poprzednich gier z serii, CD Projekt.

Fabuła rozszerzenia[edytuj | edytuj kod]

Fabularnie dodatek stanowi pomost między Gothic 3 a ArcaniĄ.

Minęły dwa lata od wydarzeń z Gothic 3. Myrtana została podzielona na cztery części rządzone przez dawnych przyjaciół bezimiennego bohatera. Gorn zajął twierdzę paladynów – Gothę, Thorus przejął zamek w Trelis i okoliczne tereny oraz zjednoczył orków, Generał Lee przejął wschodnią część kraju oraz stolicę – Vengard, zaś bracia Inog i Anog odsunęli się od konfliktu wojennego i zarządzają Silden oraz Geldern.

Konflikt toczy się pomiędzy Gornem i Thorusem. Orkowie napadają na kupców oraz obywateli Myrtany, a buntownicy zawzięcie temu protestują. Zaczyna się tu rola bohatera, który po wyczerpującej walce z Xardasem zamierza ponownie zjednoczyć Myrtanę.

Świat gry[edytuj | edytuj kod]

Twórcy oddali graczom do eksploracji jedynie Myrtanę, pozostałych krain nie można eksplorować, bowiem przejścia do nich są zastawione skałami lub niewidzialnymi ścianami. Wiele miast uległo znacznym zmianom, odbudowano świątynie i zamki, a kraj powoli budzi się po wojennych przejściach. Po przejściu gry można kontynuować rozgrywkę.

Odbiór[edytuj | edytuj kod]

Dodatek został bardzo chłodno przyjęty zarówno przez graczy, jak i recenzentów. Za jego największą wadę uznano liczne błędy (przez co gra wyrobiła sobie przydomek zmierzch bugów) i niedopracowania gry oraz braki fabularne i nudną rozgrywkę. Gra ma na przykład problemy ze śledzeniem poczynań gracza – w niektórych rozmowach zdarzają się kwestie dotyczące wydarzeń, do których nie doszło lub postaci, o których bohater jeszcze nigdy nie słyszał, a wie kim są. Poza tym silnik wciąż nie doczekał się optymalizacji, w związku z czym gra bardzo długo ładuje dane. Co gorsza, Zmierzch Bogów działa gorzej niż G3.

To wszystko sprawiło, że Zmierzch Bogów dostał dosyć niskie oceny. Średnia na Metacritic wyniosła 44. W czasopiśmie CD-Action wystawiono mu ocenę 4/10.

W związku z takim przyjęciem gry, JoWood, wydawca dodatku, przeprosił graczy za to, że wydał niesatysfakcjonujący produkt i zapewnił, że JoWood oraz Trine Games pracują w pocie czoła, by naprawić błędy tytułu.

Wersja polska[edytuj | edytuj kod]

Polonizacja została przygotowana przez Start International Polska na zlecenie CD Projekt Localalisation Centre

Głosu użyczyli:

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W produkcji dodatku pomagała grupa modderska.
  • W polskiej i niemieckiej wersji tytuł to Zmierzch Bogów, a angielskie Forsaken Gods oznacza Zapomniani Bogowie.

Linki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]